• Zveřejněno: 03.03.2017
  • Autor: (li )

Sklizeno Foods, síť prodejen kvalitních potravin, v roce 2016 více než zdvojnásobila své tržby a počet prodejen díky propojení s dosud konkurenčními sítěmi My Food a Náš Grunt. V roce 2017 chce Sklizeno dosáhnout tržeb ve výši 750 milionů a otevřít 10 nových prodejen především v prémiových obchodních centrech v krajských městech, rozvinout dále vlastní logistiku a rozšířit nabídku i rozvozové oblasti e-shopu, čímž chce dělat kvalitní potraviny dostupnější jak regionálně, tak finančně.

V roce 2016 došlo spojením Sklizeno s dosud konkurenčními sítěmi My Food a Náš Grunt ke vzniku nové skupiny Sklizeno Foods. Ta v součtu utržila v roce 2016 520 milionů Kč. Největší podíly na tržbách má původní Sklizeno (270 milionů, 12% růst oproti 2015), Náš Grunt se podílel 150 miliony (tržby oproti 2015 neměnné) a My Food 101 miliony Kč (67% růst tržeb oproti 2015).

„Kvalitní potraviny jsou segment, který neustále roste, i když pomaleji než v minulosti. Už déle jsme si uvědomovali, že musí dojít ke konsolidaci trhu, aby růst mohl pokračovat a ještě zrychlit. Růst je totiž možný pouze, pokud na kvalitní potraviny dosáhne ještě více zákazníků a zvýší se informovanost o rozdílech mezi potravinami. Jednoduše musíme výrazně zvýšit obrat, aby se našim dodavatelům vyplatilo vyrábět kvalitní potraviny za lepší ceny, a aby si je mohlo dovolit více zákazníků. Musíme investovat do edukace a musíme investovat do rozšiřování sítě prodejen. Je to spirála, která, jak doufáme, povede k tomu, že kvalitní potraviny nebudou brány za nadstandard, ale za součást běžné nabídky,” vysvětluje Petr Borkovec, ředitel Sklizeno Foods.

V roce 2017 se v rámci rebrandu prodejny všech 3 sítí sjednotí pod modernizovanou značku Sklizeno a v plánu je v roce 2017 docílit tržeb ve výši 750 milionů. K tomu napomůže několik plánovaných aktivit:

  • Zvětšení sítě prodejen z aktuálních 46 na 56. V prvním čtvrtletí se otevřou prodejny v Praze Nový Smíchov, Černý Most a Bělohorská. Ve druhém kvartálu zvládneme otevřít Brno Hlavní nádraží, Praha Centrum Chodov, Dobřichovice a Ostrava Nová Karolína. Další místa jsou v jednání.
  • Modernizace a v některých případech přestavba všech poboček spojená s rozšířením a zatraktivněním sortimentu dle nového Kodexu kvality Sklizeno.
  • Rozšíření e-shopu Sklizeno z hlediska nabídky (přibudou některé produkty, které byly dosud dostupné jen v prodejnách) i dostupnosti. Na začátku roku e-shop rozšířil rozvozové oblasti a vozí nově už do deseti krajských měst a expanze bude pokračovat.
  • Vybudování vlastní logistiky a skladu, kterým ušetří cesty dodavatelům. Ti už nebudou muset objíždět jednotlivé prodejny a zjednoduší rovnoměrné zásobování prodejnám. Tím klesají náklady pro všechny strany, což se postupně projeví v koncových cenách pro zákazníka.
  • S tím spojené strategické dohody s některými výrobci a farmáři, kterým Sklizeno pomůže rozšířit výrobu, spolupracuje s nimi na vývoji kvalitnějších produktů a bude odebírat a rozvážet do prodejen většinu produkce. Dnes se jedná především o oblast drůbežího a hovězího masa, vajíček z volného chovu, bezlepkového pečiva apod.
  • Rozšíření záběru vlastní výroby. Ta se pod dohledem top šéfkuchaře Richarda Fuchse zaměřuje především na čerstvé saláty, dezerty a snacky a pod brandem Navařeno na kvalitní hotová jídla, polotovary a lahůdky. Tato nabídka je dostupná online i v prodejnách.

O Sklizeno:

Česká společnost Sklizeno si vzala za cíl přinášet soustředěnou nabídku poctivých potravin a biopotravin především od regionálních dodavatelů a spojit ji s celoroční možností pohodlného nákupu v moderních prodejnách. Sklizeno nabízí potraviny především od malých a středních pěstitelů a výrobců z regionu, které vznikají podle prověřených postupů a receptur, bez použití zbytečných konzervantů, náhražek, škodlivých éček a dalších chemikálií, za použití kvalitních surovin, které byly vyprodukovány lokálně a nemusely cestovat přes půl světa.

V dubnu 2016 se Sklizeno propojilo se sítí prodejen My Food a v listopadu 2016 se sítí Náš Grunt. Aktuálně je tak v síti 46 prodejen po Česku a na Slovensku.

  • Zdroj: SKLIZENO
Registrací uživatel získá přístup k exkluzivním informacím.
Registrace   |   Přihlášení

Potravinářská komora ČR vyzvala europoslance, aby znovu odložili sporné nařízení proti odlesňování

  • Zveřejněno: 12.11.2025

Tisková zpráva 11. 11. 2025 – Potravinářská komora ČR v dopise vyzvala europoslance, aby odmítli návrh Evropské komise na změnu nařízení proti odlesňování. Komora upozorňuje, že systém není dostatečně připravený ani po loňském ročním odkladu. Navrhované úpravy vnášejí do podnikatelského prostředí značnou právní nejistotu a znevýhodňují zejména malé a střední podniky.

V zemědělských dotacích je díra 93 miliard eur. Šílená zelená politika má převahu a přináší pád průmyslu. Obilí utichlo, jsme pod tlakem ukrajinského vepřového.“ – Bohumír Dufek

  • Zveřejněno: 12.11.2025
K čemu je podle odborového předáka Bohumíra Dufka dobrý Evropský hospodářský a sociální výbor? Na zemědělské dotace, které jsou nárokové, chybí miliardy eur. Co v tuto chvíli výbor doporučí? Do jaké míry je stanovisko tohoto výboru závazné? XTV