• Zveřejněno: 10.07.2016

Evropská agentura pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci (EU-OSHA) potvrdila první vlnu oficiálních a mediálních partnerů kampaně, kteří se připojí k celoevropské kampani na období 2016–2017 s názvem Zdravé pracoviště pro všechny bez rozdílu věku.

Síť oficiálních partnerů kampaně tvoří evropské a mezinárodní firmy a organizace zastupující řadu různých odvětví, včetně federací zaměstnavatelů a zaměstnanců, technologických platforem, nevládních a nadnárodních organizací. Připojili se též mediální partneři kampaně, aby pomohli zvyšovat informovanost prostřednictvím svých publikací a internetu.

Kampaň Zdravé pracoviště pro všechny bez rozdílu věku se zaměřuje na udržitelný pracovní život v souvislosti se stárnutím pracovní síly v Evropě. Hlavním poselstvím je prevence po celý pracovní život, přičemž základem prevence pracovních úrazů a nemocí z povolání je provádění hodnocení rizik, dále rehabilitace, návrat do práce a celoživotní vzdělávání.

Dr. Christa Sedlatscheková, ředitelka agentury EU-OSHA, vysvětluje význam partnerů kampaně: „27 % zaměstnanců v EU se domnívá, že nebudou schopni vykonávat stejnou práci do věku 60 let. Musíme zlepšit pracovní život všech generací zaměstnanců tím, že budeme podporovat udržitelnou práci a zdravé stárnutí. A základem je prevence rizik. Připojením ke kampani na období 2016–2017 mohou organizace jít příkladem a stát v čele při realizaci praktických řešení řízení věku na pracovišti. Jejich zapojení má zásadní význam pro to, aby se o kampani dozvědělo co možná nejširší publikum.“

Mediální partneři, kteří se ke kampani již připojili, zahrnují novináře a redaktory z celé Evropy, kteří se zabývají tématem BOZP a pomocí svých sítí, tištěných médií, internetových kanálů a sociálních sítí pomáhají propagovat kampaň a její poselství. Rovněž organizují akce, zahrnují materiály kampaně do vzdělávacích kurzů, propagují soutěž Evropské ceny za správnou praxi a vyzývají k zasílání nominací do soutěže.

První vlnu oficiálních partnerů kampaně tvoří převážně organizace, které obnovily svůj závazek po úspěšné účasti v kampani Zdravé pracoviště zvládne i stres na období 2014–2014. Mohou těžit z mnoha výhod, které jim partnerství nabízí, včetně většího zviditelnění, nástrojů a materiálů kampaně, navazování kontaktů a výměny poznatků.

Na otázku, co od kampaně jako oficiální partner očekávají, Luca Visentini, generální tajemník Evropské konfederace odborových svazů (EKOS), uvedl: „EKOS očekává, že kampaň zvýší povědomí o nutnosti zapojit pracovníky a bezpečnostní výbory, aby bylo možné zlepšit prevenci u všech pracovníků bez rozdílu věku a na všech pracovištích, a o nutnosti přijmout opatření na legislativní úrovni pro zlepšení pracovních podmínek v Evropě.“

Markus J. Beyrer, generální ředitel organizace BUSINESSEUROPE, k účasti své organizace v kampani uvedl: „Musíme se zaměřit na to, jak zajistit, aby zaměstnanci mohli pracovat déle a zůstat zdraví a produktivní po celý pracovní život. Zároveň bychom se měli vyvarovat zobecňování a stereotypů podle věku. Doufáme, že kampaň pomůže zaměstnavatelům tím, že jim v tomto ohledu poskytne užitečné informace a nástroje.

Oficiální partneři kampaně mají též možnost účastnit se řady akcí a aktivit, například soutěžit ve zvláštní kategorii pro partnery kampaně v soutěži Ceny za správnou praxi kampaně Zdravé pracoviště . Akce zaměřené na výměnu příkladů správné praxe organizované samotnými partnery budou probíhat pravidelně po celou dobu kampaně. Jsou příležitostí pro organizace diskutovat a učit se od sebe navzájem o úspěšném řízení BOZP v souvislosti se stárnoucí pracovní silou.

Druhá vlna partnerů, kteří se přidají ke kampani, se předpokládá na podzim roku 2016. Agentura EU-OSHA vyzývá všechny, kdo mají zájem, aby se přihlásili on-line do září 2016.

Mediální partneři, kteří se ke kampani již připojili, zahrnují novináře a redaktory z celé Evropy, kteří se zabývají tématem BOZP a pomocí svých sítí, tištěných médií, internetových kanálů a sociálních sítí pomáhají propagovat kampaň a její poselství. Rovněž organizují akce, zahrnují materiály kampaně do vzdělávacích kurzů, propagují soutěž Evropské ceny za správnou praxi a vyzývají k zasílání nominací do soutěže.

  • Zdroj: EU-OSHA
Registrací uživatel získá přístup k exkluzivním informacím.
Registrace   |   Přihlášení

Evropa chce sáhnout na dotace agrobaronům, Česko vede jejich žebříček

  • Zveřejněno: 24.08.2025
Právě nyní začíná miliardový boj o zemědělské dotace. Eurokomisař Christoph Hansen představil podrobnější plán, jak má vypadat jejich podoba po roce 2027. Řídí se přitom návrhem na výrazné snížení rozpočtu, který před pár týdny oznámila předsedkyně komise Ursula von der Leyenová.e15

„Letošní žně spláchly deště. Přesto jsou výnosy nadprůměrné, až na řepku,“ prohlásil prezident Agrární komory ČR Jan Doležal na agrosalonu Země živitelka v Českých Budějovicích!

  • Zveřejněno: 25.08.2025

Ještě koncem července to vypadalo na nejpomalejší sklizeň za více než dekádu, nyní je většina obilovin a řepky takzvaně pod střechou. Zemědělci sklízeli každou chvíli, kdy jim to počasí dovolilo, a mnohdy se kvůli dešti museli vrátit krátce poté, co s kombajny vjeli do polí. Tak charakterizoval, prezident Agrární komory ČR (AK ČR) Jan Doležal, průběh letošních žní na tiskové konferenci, který se uskutečnila v pátek 22. srpna 2025 v rámci agrosalonu Země živitelka v Českých Budějovicích.