• Zveřejněno: 12.07.2016
  • Autor: Vladimíra Nováková

Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) spouští edukativní kampaň na podporu kvalitních potravin, která tematicky i obsahově volně navazuje na dřívější podporu národní značky kvality KLASA.  Jejím cílem je seznámit spotřebitele s benefity kvalitních potravin a zejména pak edukace spotřebitele. Kampaň je rozdělena do několika tematických okruhů, se kterými budou spotřebitelé v následujících dvou letech postupně seznámeni. Prvním z témat jsou mléčné výrobky, následovat budou např. maso, zelenina, pečivo či lahůdky. Začátek kampaně odstartovala 11. července spotřebitelská soutěž. Hlavním komunikačním pilířem celého projektu jsou webové stránky www.akademiekvality.cz. Maskotem a průvodcem kampaně je panáček kvality.

Soutěž poběží od 11. 7. do 28. 8. 2016. Mechanika spočívá v zakoupení mléčných výrobků označených značkami kvality (Klasa, Regionální potravina, Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou, Bio) nejméně za 100 Kč na jeden nákup. Soutěžící se musí následně registrovat na webových stránkách Akademie kvality a zaslat fotky zakoupených produktů a schovat si účtenku za jejich nákup.

Čeští spotřebitelé se při nákupu potravin stále primárně orientují podle ceny, bez ohledu na kvalitu potravin, případně neumí kvalitu dostatečně definovat a rozpoznat. Výsledkem úspěšné komunikace by měla být změna v preferencích zákazníka, kdy bude při nákupu upřednostňovat potraviny s garantovanou kvalitou.

Každý týden navštíví výherce promotým společně s maskotem kvality. Za každý mléčný výrobek označený soutěžním logem a za platnou účtenku získá výherce cenu v hodnotě
1.000 Kč. Maximální výše výhry na jednu soutěžní účtenku je cena v hodnotě 5.000 Kč. V závěru soutěže proběhne slosování všech došlých odpovědí a 3 výherci obdrží ledničku plnou kvalitních mléčných výrobků. Nejrychlejších 15 000 soutěžících obdrží poštou magnetku s nákupním seznamem na ledničku s maskotem kampaně – panáčkem kvality. Kompletní pravidla jsou uvedena na www.akademiekvality.cz.

Realizaci kampaně mají na starosti agentury McCann-Erickson Prague (strategie, kreativa, PR, sociální sítě), 1 YEAR & MORE PRODUCTION (realizace) a Knowlimits (mediální část). Předpokládaný rozpočet pro letní kampaň je 16,8 milionu korun (včetně médií).

 

 

  • Zdroj: SZIF
Registrací uživatel získá přístup k exkluzivním informacím.
Registrace   |   Přihlášení

Evropa chce sáhnout na dotace agrobaronům, Česko vede jejich žebříček

  • Zveřejněno: 24.08.2025
Právě nyní začíná miliardový boj o zemědělské dotace. Eurokomisař Christoph Hansen představil podrobnější plán, jak má vypadat jejich podoba po roce 2027. Řídí se přitom návrhem na výrazné snížení rozpočtu, který před pár týdny oznámila předsedkyně komise Ursula von der Leyenová.e15

„Letošní žně spláchly deště. Přesto jsou výnosy nadprůměrné, až na řepku,“ prohlásil prezident Agrární komory ČR Jan Doležal na agrosalonu Země živitelka v Českých Budějovicích!

  • Zveřejněno: 25.08.2025

Ještě koncem července to vypadalo na nejpomalejší sklizeň za více než dekádu, nyní je většina obilovin a řepky takzvaně pod střechou. Zemědělci sklízeli každou chvíli, kdy jim to počasí dovolilo, a mnohdy se kvůli dešti museli vrátit krátce poté, co s kombajny vjeli do polí. Tak charakterizoval, prezident Agrární komory ČR (AK ČR) Jan Doležal, průběh letošních žní na tiskové konferenci, který se uskutečnila v pátek 22. srpna 2025 v rámci agrosalonu Země živitelka v Českých Budějovicích.